Tiny may it be, but no means miserable. There are souls who'll feel your sorrow, for you are the world

Friday 18 August 2023

Ji Kan

Time is a thief, or some times, an outright burglar, a bandit.
In time, it stole your youth
stole your dream
stole your joy
stole the life you loved
stole the days you yearn
and it lost forever

In time, it reduces your spirit
your will to fight
your will to progress
your will to live
your will to strive
reduces it to a speck of dust
crumbles, decayed, into nothingness

Yet, there is nothing you can do.

________________________________________________________________

进了新公司接近两个月了
说实话待遇还不错,能一星期居家工作三天
而且公司文化很好,没太多问题,除了被client 说几句之外
虽然压力也挺大(开始脱发地说),但是还杠得来
但还真的忙,很多身边的事,人与物都忽略了

我的狗狗有一只开始脚痛,一拐一拐的,看了兽医没太大帮助
认真想想,它们都 8 岁了,看着它们的脸都长白毛了
都变老太太了,时间不留狗啊,
我才真正的将自己思绪停下来好好的看看周围
我发现我妈也真的变老了,脸上的皱纹,头上的白发
是虽然她看上去比实际年龄年轻
但是岁月的痕迹,还是很踏实的存在
还有之前总说要多看我姨婆,差不多80 岁的人
在最近才得知她中风,所以真的别只说
想到想做什么就去做,能做就做,想做就做
时间不会为你而腾出空位

然后再看看我自己,
原来我也离开我工作8年的公司 也有一年了
我不晓得我有没有进步,有没有退步
难道这是30 岁的迷茫吗?
还有我degree 终于要毕业了,毕业典礼在10 月
回想起来我还真的不懂怎样挨过半工读的4 年
我很想至少每个月都写一章
但是新工作关系,上个月就忘了
诶 不对,我又给自己找借口了


No comments: